Grupperejser

På BAT's bestillingsportal kan du bestille en grupperejse til minimum 15 personer og max. 50 personer og være sikret en plads i bussen.

Rejsen skal bestilles senest 2 hele hverdage før rejsens start. 

Annullering af grupperejser kan kun ske telefonisk til BAT mindst 2 hele hverdage før udrejse. Det er ikke muligt at få refunderet grupperejser, hvis der er mindre end 2 hele hverdage til turens start. 

En gruppe der rejser på andet end gruppebillet er selv ansvarlig for korrekt billettering. 

Bestillingsportalen er forbeholdt institutioner og virksomheder.
Du skal have et cvr-nummer eller ean-nummer for at benytte portalen. 

For at kunne fremsøge og bestille en grupperejse, skal du være oprettet som bruger på bestillingsportalen. Efter du har oprettet dig, skal BAT først godkende din oprettelse. Når den er godkendt, vil du få en mail herom, hvorefter du kan logge ind og fremsøge og bestille grupperejser.

Opret brugerprofil

Før du kan fremsøge og bestille en grupperejse, skal virksomheden eller institutionen være oprettet som bruger på bestillingsportalen.

Ved oprettelsen skal du blandt andet bruge virksomhedens/institutionens CVR-nummer, P-nummer samt EAN-nummer.

Sådan gør du:

Udfyld formularen på denne side (åbner i nyt vindue). Se vejledning herunder. 

  • Brugernavn: Det navn, du skal anvende, når du logger på systemet. Navnet skal være unikt.

  • Password: Vælg et password. Passwordet skal bestå af minimum 8 tegn/bogstaver.

  • E-mail: Skriv den e-mail der skal sendes ordrebekræftelser og billetter til. Det er muligt at videresende mailen til den person, som skal bruge billetten

  • Institutionsnavn: Det navn institutionen/virksomheden er registreret under

  • EAN-nummer: Institutionens/virksomhedens EAN-nummer (hvis I ikke har et EAN-nummer, fx. friskoler m.m., kan du udfylde feltet med 13 nuller i stedet for).

  • CVR-nummer: Institutionens/virksomhedens CVR-nummer

  • P-nummer: Institutionens virksomhedens P-nummer

    Kender du ikke jeres CVR-nummer eller p-nummer kan du finde det online på datacvr.virk.dk/data. Du kan fx søge på institutionsnavn/virksomhed, p-nummer og adresse

  • Institutionens/virksomhedens adresse, postnummer og by

  • Fornavn og efternavn: Kontaktperson hos institutionen/virksomheden. Ved bestilling er det muligt at angive et andet navn til den person, som skal bruge billetten.

  • Telefon: Institutionens/virksomhedens telefonnummer. Ved bestilling er det muligt at angive andet telefonnummer til den person, som skal bruge billetten

 

Problemer med oprettelse?

Hvis systemet ikke godtager oprettelsen vil der være en rød tekst og markering af felt som ikke er udfyldt korrekt.

Tjek følgende:

  • Eventuelle mellemrum foran det indtastede skal slettes

  • Består passwordet af minimum 8 tegn/karakterer?

  • Er CVR-nummer, P-nummer og EAN-nummer udfyldt korrekt?

  • Er brugernavnet brugt før? (det samme brugernavn kan kun bruges én gang)

Se eventuelt også under ofte stillede spørgsmål om gruppebestilling.

Log ind på brugerprofil

Hvis du allerede har en brugerprofil og ønsker at fremsøge og bestille en grupperejse, kan du logge ind her.

Sådan bestiller du en grupperejse

Bestilling af gruppebillet

Gruppebilletter skal bestilles senest 2 hele hverdage før afrejse. Ud- og hjemrejse skal bestilles separat. 

Sådan gør du:

  • Log på med din brugerprofil, hvis du er oprettet som bruger (virksomhed/institution).

  • Indtast det stoppested, hvor I skal rejse fra og til, samt hvornår I skal af sted. Bemærk at der kun kan søges på stoppesteder og ikke på vinkestrækninger. Hvis du er i tvivl om hvad stoppestedet hedder, kan du evt. søge rejsen frem på www.rejseplanen.dk. Se den fulde rejse i "Vis detaljeret rejseplan".
  • Vælg om det er ankomsttider eller afgangstider, I ønsker.

  • Indtast det fulde antal børn/pensionister (børn under 16 år) og voksne (16 år og ældre), der skal med på turen.

  • Tryk på knappen 'Find rejse'. Du får nu tilbudt forskellige rejser.

  • Fremkommer en meddelelse med informationen 'Pladsbegrænsning" skyldes det at der enten ikke er nok ledige pladser på den afgang du har søgt eller at ruten f.eks. ikke kan reserveres.

  • Tryk på 'Vælg denne rejse' ud for den rejse, du ønsker.

  • Nu får du vist den rejse, du har valgt, og en pris.

  • Tjek, at det er den rette rejse, du har valgt, og tryk 'Bestil rejse'.

  • I næste trin indtaster du kontaktoplysninger i tomme felter.

  • Derefter vælger du betalingsform (faktura) nederst til venstre. Betalingsform "Børnehavekort/klassekort" er kun for bornholmske institutioner, som har købt et børnehavekort eller klassekort.

  • Godkend handelsbetingelser for grupperejser til højre og tryk på 'Bekræft bestilling'.

  • Du får nu tilsendt en bekræftelse på din bestilling på den mail, der er tilknyttet til brugerprofilen. Hvis du ikke har en brugerprofil, sendes bekræftelsen til den mail, du indtastede ved bestillingen.

  • Når rejsen er bestilt, får du tilsendt en pdf-fil med din billet eller reservation til den mail, der er tilknyttet brugerprofilen. Herefter kan du også printe billet eller reservation fra siden under 'Mine ordrer', hvis du er oprettet som bruger.
Handelsbetingelser og rejseregler for grupperejser

På BAT's bestillingsportal kan du bestille grupperejser til større grupper (min. 15 og max. 50 personer). Med en grupperejse er I sikret plads i bussen til det antal passagerer reservationen lyder på.

 

Grupperejser

Grupperejser anbefales til større grupper og plads skal reserveres i god tid. Vi vil gerne give alle kunder den bedste service. Derfor skal du være opmærksom på følgende når du skal rejse med en større gruppe:

  • Grupper på min. 15 personer skal have en gruppereservation

  • Rejser skal bestilles senest 2 hele hverdage før afrejse og kan bestilles op til to måneder før afrejse. Hvis datoen ikke kan fremsøges endnu, skyldes det at data fra Rejseplanen ikke er tilgængeligt endnu. Du må i dette tilfælde forsøge igen tættere på afrejsedatoen

  • Rejser skal bestilles online. Det er ikke muligt at bestille en rejse telefonisk eller pr. mail

  • Rejserne følger BAT's planlagte ruter og køreplaner. Det er ikke muligt at arrangere særlig kørsel (turistkørsel), f.eks. afhentning eller transport til steder ud over dem, der allerede er angivet i køreplanerne. Der indsættes ikke ekstra busser.

  • Der er rejse- og pladsgaranti på grupperejser. Der er dog ikke garanti for siddepladser. Man kan komme ud for at bussen er så fuld, at man må benytte bussens ståpladser.
  • Husk at jeres kvittering for reservation, skal kunne fremvises ved påstigning og under hele rejsen. Du kan enten printe kvitteringen eller vise kvitteringen på din telefon.

  • Der kan ikke reserveres grupperejser på lokalruter, i bybusser, på rute 7 og 8 samt i hele Folkemøde ugen.

Der er ofte mange grupper som vil med bussen. Derfor er det vigtigt, at I tager den bus og afgang, I har reserveret plads på. Grupper uden reservation kan risikere at blive afvist af chaufføren og henvist til næste afgang.

 

Bestilling af grupperejse

Læs mere om hvordan du foretager en gruppereservation her.

 

Priser

Priser for grupperejser kan læses her.

I bestillingen indtastes antal børn (under 16 år) / antal pensionister samt antal voksne (16 år og ældre). Reglen om at medbringe børn under 12 år gratis gælder ikke for grupperejser.

 

Betaling

For at kunne fremsøge og bestille en grupperejse, skal institutionen/virksomheden være oprettet som bruger med CVR-nummer, P-nummer og evt. EAN-nummer på bestillingsportalen. Se vejledning til brugeroprettelse her.

Efter du har oprettet dig, skal BAT først godkende din oprettelse. Når den er godkendt, vil du få en mail herom, hvorefter du kan fremsøge og bestille grupperejser. Vær opmærksom på at angive korrekt mailadresse ved brugeroprettelsen, da det er den BAT svarer på og til den mailadresse billetten bliver sendt.

Ved betaling vælges "Faktura". Faktura sendes til institutionen/virksomheden i den førstkommende måned efter rejsen er afsluttet. Betalingsmetode "Børnehavekort/klassekort" må kun vælges af bornholmske institutioner, som har købt et børnehavekort/klassekort.

 

Gyldighed

Gruppereservationen er til det antal rejsende og den rejseplan (ruter og tidspunkter), der er angivet på billetten.

Billetten skal fremvises til chaufføren ved påstigning og under hele rejsen og ved en eventuel billetkontrol. Billetten kan enten printes eller vises på en smartphone/tablet. Det er dit ansvar, at skærmen er læsbar og at der er strøm på enheden. Der må ikke ændres på reservationens eller billetternes udseende eller indhold.

 

Lejrskole?

DSB's lejrtursbilletter er ikke gyldige i BAT's busser. En lejrskolegruppe skal derfor bestille en grupperejse efter de gældende regler.

 

Annullering

Grupperejser skal aflyses minimum 2 hverdage før afrejse. Det er kun muligt at annullere hele grupperejsen. Annullering kan kun ske telefonisk til BAT på telefon 56 95 21 21 i åbningstiden, som er mandag - torsdag kl. 10.00 - 16.00 samt fredag kl. 10.00 - 13.00. Bemærk at der er ændrede åbningstider på bl.a. helligdage, jul og nytår. Du kan se dem her. Ekstraordinære lukkedage vil fremgå af vores hjemmeside.

Husk at oplyse dit ordrenummer.

 

Tilbagebetaling og erstatning

BAT yder ingen tilbagebetaling for billetter ved for sen annullering.

Brugte eller delvist brugte billetter refunderes ikke, ligesom at der ikke ydes refusion, hvis gruppen ikke rettidigt er ved det valgte stoppested jf. bestillingen.

 

Rejse- og pladsgaranti

Grupperejser er omfattet af BATs rejsegaranti.

Læs mere om rejsegaranti

 

Kontakt BAT

Hvis du oplever problemer med brugeroprettelse eller bestillinger, kan du kontakte:

BAT
Munch Petersens Vej 2
3700 Rønne
Tlf. 56 95 21 21

Bemærk: Det er ikke muligt at foretage gruppereservationer pr. telefon eller mail.

Ofte stillede spørgsmål om gruppebestilling

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål om gruppebestilling på bat.dk

 

Login/brugerprofil:

Jeg kan ikke oprette mig som kunde - systemet melder fejl?
Det kan måske skyldes at brugernavnet allerede er brugt. Det samme brugernavn kan ikke oprettes flere gange. Et password skal bestå af minimum 8 tegn/bogstaver, der er intet max. på antallet af karakterer i passwordet.

Jeg kan ikke huske mit password - kan I fortælle mig, hvad det er?
Nej, det kan vi desværre ikke, men du kan bestille et nyt fra Nulstil-siden. Så modtager du en ny kode på den mail, der er koblet til dit brugernavn.

Hvordan ændrer jeg min brugerprofil, fx mail, kontaktperson, CVR etc.?
Du kan selv ændre telefonnummer, navn og adresse og e-mail under din profil. De øvrige oplysninger kan vi hjælpe dig med.

Jeg har ikke et EAN-nummer (friskoler m.m.)
Du kan udfylde med 13 nuller i stedet.

 

Bestilling og betaling:

Hvorfor kan jeg ikke vælge den ønskede rejsedato?
Den valgte dato overskrider tidsfristen. Din rejse skal bestilles senest 2 hele hverdage før afrejsedagen og max. 60 dage før. Når du bruger datovælgeren, får du kun vist gyldige rejsedatoer. Bemærk, at det ikke er muligt at omgå tidsfristen ved at kontakte os på mail eller telefon.

Kan vi selv vælge, hvor vi vil hentes og sættes af?
Nej, der skal rejses mellem de angivne stoppesteder og ud fra de gældende køreplaner i BAT. Du skal stå på og af ud fra den bestilte grupperejse.

Kan man betale for nogle af de rejsende på reservationen med gruppebillet og resten med anden betalingsform?
Nej, gruppebilletten gælder alle rejsende på turen og kan ikke blandes med andre betalingsformer.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke ved hvad stoppestedet hedder?
Når du bestiller en grupperejse er det stoppesteder, der skal søges på i til og fra felterne. Der kan ikke søges på vinkestrækninger. Hvis du er i tvivl om hvad stoppestedet hedder, anbefaler vi at du fremsøger rejsen på www.rejseplanen.dk for at finde det rette stoppested.

Er du i tvivl om noget, kan du kontakte os på tlf. 56 95 21 21 mellem kl. 10.00 - 16.00 mandag - torsdag og kl. 10.00 - 13.00 fredag.

 

Ændring og annullering:

Kan jeg selv ændre min grupperejse-bestilling - f.eks. dato, antal rejsende etc.?
Nej, det er desværre ikke muligt selv at ændre i en grupperejse, men du kan få slettet din bestilling indtil 2 hele hverdage før afrejse ved at kontakte BAT telefonisk. Bemærk at der er ændrede åbningstider på bl.a. helligdage, jul og nytår. Du kan se dem her. Ekstraordinære lukkedage vil fremgå af vores hjemmeside.

Vi skal ikke med bussen alligevel, kan jeg annullere vores gruppebillet?
Ja, du kan få annulleret din bestilling indtil 2 hele hverdage før afrejsedatoen ved at kontakte BAT telefonisk. Bemærk at der er ændrede åbningstider på bl.a. helligdage, jul og nytår. Du kan se dem her. Ekstraordinære lukkedage vil fremgå af vores hjemmeside.