Ungdomskort på RejseBillet appen

Generelt om Ungdomskort

Et Ungdomskort giver rabat til den kollektive transport på hele Bornholm for elever på ungdomsuddannelser og elever på videregående uddannelser (der er godkendt til SU) og derudover til unge mellem 16 og 19 år, der ikke er i gang med en uddannelse.

Elever med et gyldigt Ungdomskort, udstedt af andre trafikselskaber, kan køre til børnetakst.

På www.ungdomskort.dk kan du læse mere om betingelserne for Ungdomskort.

Ungdomskort er et selvbetjeningsprodukt og leveres i RejseBillet appen. Ungdomskort i appen RejseBillet ejes af Rejsekort & Rejseplan A/S, Automatikvej 1, 1., 2860 Søborg, CVR-nummer 27332072.

 www.rejsekort.dk kan du læse mere om betingelserne for RejseBillet.

 

Priser

Prisen for Ungdomskort er fastsat i Bekendtgørelsen om Ungdomskort og reguleres én gang årligt, normalt i januar. Information om pris findes på www.ungdomskort.dk.

Der tages forbehold for force majeure samt trykfejl.

Du er forpligtet til at betale den forhøjede pris, medmindre du annullerer dine bestillinger.

 

Første gang du bestiller Ungdomskort

Når du har gennemført bestillingen af Ungdomskortet på www.mitungdomskort.dk, skal du efterfølgende hente appen RejseBillet ned på din smartphone. Første gang skal du validere dig med MitID for at få koblet dine bestillinger med appen. Derudover skal du verificere din mailadresse. Din periode på Ungdomskortet vil være gyldigt, når du har gennemført betalingen i appen og gyldighedsperioden er startet.

Bemærk at perioder på dit Ungdomskort skal være på mindst 30 dage og kan maksimalt være 123 dage.

 

Betaling for Ungdomskort

Du kan betale med MobilePay og betalingskort direkte i RejseBillet appen.

Den nye periode låses for ændringer og vises på forsiden i RejseBillet 4 dage før perioden starter.

 

Ændringer til dine bestillinger

Ønsker du at ændre i dine bestillinger, f.eks. slette en periode eller gøre perioden længere, skal dette gøres senest 5 dage, før perioden skal starte på www.mitungdomskort.dk. I modsat fald bliver perioden låst for ændringer, og du kan kun annullere perioden.

Du kan annullere perioden ved at trykke på ”annuller kort” i menupunktet ”Ungdomskort” på forsiden i RejseBillet appen. Har du betalt for perioden, har du ikke mulighed for at annullere den pågældende periode. Du kan dog bede om at få refunderet perioden. Se hvordan under ”Refusion af Ungdomskort”.

BAT kan ikke ændre din bestilling af Ungdomskortet, og det er dit eget ansvar, at du bestiller til dit behov.

 

Brug af Ungdomskort

Når du har gennemført betalingen via RejseBillet appen, og din valgte periode er startet, skal du altid sikre dig, at du har strøm på din smartphone. Ved ombordstigning i bussen, skal du altid kunne fremvise din telefon med din gyldige periode. Hvis der ikke er strøm på din smartphone eller din periode ikke er gyldig, skal du altid købe anden rejsehjemmel.

BAT refunderer ikke købt rejsehjemmel, der er købt på grund af manglende strøm på din smartphone.

 

Refusion af Ungdomskort

Kortets restværdi refunderes mod et gebyr svarende til 8 dage. Er perioden ikke startet, får du hele beløbet retur.

Hvis du ønsker at refundere en betalt periode, skal du gå ind i RejseBillet appen og vælge ”tidligere køb”. Her skal du vælge det aktuelle kort – og trykke ”refundér”. Du skal godkende, at du laver refusionen. Du modtager en mail på den mailadresse, som du har oplyst i appen. Pengene returneres til det betalingskort eller den MobilePay konto, du brugte til at gennemføre købet med.

 

Ny telefon - Ungdomskort på RejseBillet

Hvis du mister din telefon, eller får en ny telefon, kan du gendanne din bruger i RejseBillet appen på den nye telefon og få adgang til dit Ungdomskort. Det er vigtigt, at du indtaster den e-mailadresse, som du brugte, da du oprettede dig i RejseBillet appen.

 

Opsigelse af kundeforhold

Såfremt du ønsker at opsige dit kundeforhold, skal dette ske ved at gå ind på www.mitungdomskort.dk og slette din profil. Dette gør du under fanebladet ”Dine oplysninger”. Det skal gøres senest 11 dage før din næste periode starter. Sletningen kan kun ske, hvis du ikke har nogle låste perioder liggende. Du skal derfor sørge for at slette alle perioder.

 

Fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret ved køb af Ungdomskort. Den 14-dages fortrydelsesret, som forbrugeraftaleloven fastsætter for mange onlinekøb, gælder ikke ved billetsalg. Dette følger af lovens § 1, stk. 4, nr. 4 (”Loven gælder ikke for aftaler om personbefordring, dog med undtagelse af §§ 12 og 31”).

 

Ændringer af oplysninger

Hvis du ønsker at ændre kontaktoplysninger, betalingsmåde eller betalingskort for dit Ungdomskort, skal du benytte www.mitUngdomskort.dk. Ændringerne skal foretages senest 11 dage før næste periode.